goliatthepoodle

Alla inlägg under december 2010

Av Goliat Pudel - 22 december 2010 09:03

 


En  riktigt God Jul och ett Gott Nytt År vill jag önska alla mina tusentals (mitt nyårslöfte ska vara att överdriva mindre..) läsare och fans!


Det blir min alldeles första jul, så jag är lite spänd på hur det ska bli! Jag har iaf hört att jag ska få träffa lite nya människor och ett gäng som jag redan träffat. Sen ska jag också få träffa en annan hund som är jättestor och ganska gammal! Hoppas han är snäll, annars skäller jag ut honom. TIll råga på allt ska det även vara en papegoja med. Jag har aldrig träffat någon sådan, så vi får se hur det blir. Den andra hunden gillar tydligen inte gojan.


Det är roligt med snö! I skogen är det så mycket att jag får göra jätteskutt för att ta mig fram. Jag sjunker ju ner helt i snön. det är lite för kallt nu bara..


Idag ska jag träffa min kompis. Jag ska hjälpa till med renoveringen av hennes nya hus. Till exempel kanske jag kan doppa tassarna i färg och göra fina tassavtryck på den nylagda parketten? 


Ha det så bra nu!


Vov!


//Goliat

Av Goliat Pudel - 15 december 2010 09:41

     


Ni vet väl att jag har en favoritleksak? Det är en avlång hund som piper när man biter i den. För några dagar sen, när jag var ute på promenad hände något fantastiskt! Jag hittade en likadan leksak fast det var en giraff! Jag tog upp den för att ta hem den, men matte tog ifrån mig den.. Hon sa att hunden som ägde den kanske skulle komma tillbaka och hämta den. Jag blev sur och besviken.


Igår hittade jag den dock igen. Och jag tänkte inte låta matte ta den ifrån mig igen, så jag tog ett stadigt grepp om den och gick raka vägen hem med mitt byte!


Matte tyccker att jag favoriserar giraffen, men jag förstår inte vad hon menar. Hon åberopar bild nr 3 som bevismaterial...


Både giraffen och hunden är på tvättning nu, sen ska jag leka med dem!!!


Vov!


//Goliat

Av Goliat Pudel - 14 december 2010 11:32

   


Efter att ha levt på svältdiet i form av kokt fisk, ris, morotspuré och majsvälling mår jag äntligen bättre! Och äntligen får jag riktig mat igen. Höll ju på att svälta ihjäl där ett tag...


Idag ska jag iväg å jobba me matte. Det fick jag slippa förra veckan när jag var sjuk.


Vov!


//Goliat

Av Goliat Pudel - 8 december 2010 08:51


Jag är sjuuuk! :( Det är mest synd om mig i hela världen! Det är magsjuka jag har. Fy farao. Mattarna ringde veterinären igår, men hon verkade inte oroad.


Igår kväll åkte ena matten ivät till ett dygnetruntöppet apotek å handlade meducin till mig. Den är smarrig! Tyvärr är det det enda jag får äta. Matte skedmatar mig också med vatten för att jag inte ska bli uttorkad.


Stackars stackars mig!


Vov..


//Goliat

Av Goliat Pudel - 3 december 2010 09:41

 


Hej!


Som ni ser har jag flyttat min blogg! Hoppas den här ska fungera lite bättre än den förra!


Det har redan blivit december och igår fyllde jag 10 månader! Det är ganska roligt att hoppa i snön, men lite svårt att ta sig fram ibland. Snön går ju ända upp till hakan på mig :-P


För ett tag sen hade jag en dejt med en hund som heter Buster. Han väger ungefär 5 gånger så mycket som mig och var väldigt lekfull. Själv var jag lite rädd och skeptisk. Speciellt när han åt upp min mat och mina leksaker ;) Men jag tror att andra dejten kan bli bättre :-)


Hoppas ni har det bra i vinterlandet!


VOV!


//Goliat

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards