goliatthepoodle

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Goliat the police-poodle

Av Goliat Pudel - 15 januari 2011 10:39

     


Det är härligt att vara ute och skutta omkring och lukta på kisspölar! Och det är härligt att leka med mitt eget byte, giraffen! Men det härligaste i livet är nog att gosa i soffan! Och bli klappad på magen! Då lägger jag mig på rygg som den slampa jag är. Klappa mig! Gosa med mig! Please!!  


Jag försöker fortfarande träna mattarna. Jag tar mitt jobb på allvar som ni vet. Det är himla svårt att lära dem hur de ska göra vid hundmöten. De fattar ju inte vad de behöver göra och då måste jag ju morra på hundarna. Ibland lyckas de trots allt förstå att jag inte vill komma i närheten av andra hundar (de är läskiga) och då måste jag inte morra!


andra saker jag ogillar är: Stavgångare, människopr som bär på portföljer, dramater, barn eller pulkor, saker som står på fel ställen.


Mattarna förstår inte att jag vill ha ordning och reda. De har möblerat om och haft sig här hemma. Var sak har sin plats och förändring är av ondo! mattarna säger att jag är autistisk, men jag är bara vän av ordning!


Vov!


/Goliat, som nog ska bli ordningspolis när han blir stor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goliat Pudel - 17 april 2011 15:12


  Idag hade jag något av ett genombrott i terapin. Se bara på videklippet från hundrastgården. Jag beter mig som en hund och kan slappna av trots att det är två andra hundar där!   Igår fick jag leka med mattes kompis. Jag älskar henne   Vi gi...

Av Goliat Pudel - 14 april 2011 10:46


    Igår provade jag att doppa tassarna! Det är ganska kallt fortfarande...   Idag ska jag följa med matte till hennes jobb, kul!   Vov!   //Goliat ...

Av Goliat Pudel - 31 mars 2011 14:23

      Hej hej!   Tänkte att ni skulle få veta en intressant grej som jag berättade för min ena matte idag. Nämligen att just pudeln härstammar från så kallade "flygande hundar", ni vet såna där fladdermusliknande djur. Det är därför vi pudla...

Av Goliat Pudel - 21 mars 2011 08:26


  Hej!   Jag vet inte om jag har berättat det, men det finns en hunrastgård där jag bor. Det tyckte mattarna var jättebra och har förösökt tvinga mig att vara där. men det var fruktansvärt! Jag kände att jag var inne på andra större och farlig...

Av Goliat Pudel - 9 mars 2011 13:56


  Det är så underbart med vårvädret vi har fått! Jag blir så lycklig av solen och av att få springa omkring i skogen!   Vill passa på att dedikera det här inlägget till min kompis Ulrika som fyller 40 år idag! Grattis kompis!   Ha det fin...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards