goliatthepoodle

Alla inlägg under januari 2011

Av Goliat Pudel - 26 januari 2011 10:27

   


Hej på er!


Ni kanske undrar vart jag har varit? Jag har varit på sjukhus!!! Det började med att jag började kräkas. Jag fick inte behålla någonting, varken mat eller vatten, så mattarna fick ta mig till akuten.


Först fick vi vänta ett tag, sen kom vi in i ett undersökningsrum. Där var det en doktor som klämde och kände på mig. Rätt otäckt, men jag lät henne hållas. Det värsta av allt var efteråt. Då kom det en tjej och hämtade mig. Hon tog mig bort från mattarna. Jag försökte vägra, men då lyfte hon upp mig   


Jag blev alltså inlagd på sjukhuset och fick en egen "etta". Där stack de mig i tassarna och stoppade in slangar så jag fick dropp. De tvingade mig också att ha en stor trut på huvudet. Jag gillade inte det, så jag bet sönder droppslangarna och struten. Det slutade med att jag fick ha en jättestrut som de stora hundarna har..


Trots allt blev jag bättre på sjukhuset och på den tredje dagen fick jag komma hem! Det var i söndags och sen dess har jag mest sovit och ätit. Jag får specialmat i pytteportioner, men ofta. Jag mår mycket bättre nu, men det är rätt synd om mig ändå!


Hoppas att ni mår bra!


Vov!


//Goliat

Av Goliat Pudel - 15 januari 2011 10:39

     


Det är härligt att vara ute och skutta omkring och lukta på kisspölar! Och det är härligt att leka med mitt eget byte, giraffen! Men det härligaste i livet är nog att gosa i soffan! Och bli klappad på magen! Då lägger jag mig på rygg som den slampa jag är. Klappa mig! Gosa med mig! Please!!  


Jag försöker fortfarande träna mattarna. Jag tar mitt jobb på allvar som ni vet. Det är himla svårt att lära dem hur de ska göra vid hundmöten. De fattar ju inte vad de behöver göra och då måste jag ju morra på hundarna. Ibland lyckas de trots allt förstå att jag inte vill komma i närheten av andra hundar (de är läskiga) och då måste jag inte morra!


andra saker jag ogillar är: Stavgångare, människopr som bär på portföljer, dramater, barn eller pulkor, saker som står på fel ställen.


Mattarna förstår inte att jag vill ha ordning och reda. De har möblerat om och haft sig här hemma. Var sak har sin plats och förändring är av ondo! mattarna säger att jag är autistisk, men jag är bara vän av ordning!


Vov!


/Goliat, som nog ska bli ordningspolis när han blir stor

Av Goliat Pudel - 4 januari 2011 08:07

         


Tänk att det är ett nytt år nu. I år, om en månad fyller jag ett år! Men jag har redan hunnit vara med om min första jul och min första nyårsafton!


Julafton var juvlig! Jag fick träffa mr Hjalle som ni ser på bilderna. Han är en äldre herre som jag kände mycket respekt för. Jag ville följa efter honom vart han än gick! Vi fick också en massa smarrigt att äta, som köttbullar, ostkaka och grädde. Heaven!



När nyårsafton närmade sig började mattarna bli nervösa på något sätt. Det var som att de trippade lite på tå runt mig. Sen började folk smälla raketer som lät occh gjorde konstiga mönster på himlen. Då förstod jag vad mattarna vart rädda för. Men jag lugnade dem och morrade lite åt raketerna så att mattarna skulle känna sig trygga. För övrigt var jag mer upptagen av att nosa mina spår än av att bli rädd för ljuden när vi var ute. Mattarna verkade lättade.


Gott nytt år!


Vov!


//Goliat

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards